ENIGMES

1) Les tres bosses de caramels
Tinc 48 caramels en 3 bosses. De la primera bossa passo a la segona tants caramels com hi ha a la tercera, després, de la segona bossa passo 6 caramels a la primera i, per acabar, passo a la tercera bossa 4 caramels de la segona. El resultat és que ara tinc la mateixa quantitat de caramels a les 3 bosses. Quants caramels tenia inicialment en cada bossa?



2) Els fills de la Rosanna.
Jo tinc sis fills. Cada fill té una germana. Quants fills tinc?


3) La tempesta d'Albacete
Fa uns quants anys a Albacete es va originar una gran tempesta a mitjanit. És possible que 72 hores després hi fes un temps assolellat?

4) Càlcul familiar
La Bernarda té el doble de germans que de germanes, però si al nombre total de germans li resten totes les germanes de la família inclosa ella, aquest nombre és de tres. Quants germans i germanes componen la familia?



Comentaris